Produktion av reklamfilm

Har ditt företag ingen färdig reklamfilm, inga problem!

Produktion av reklamfilm

Har ditt företag ingen färdig reklamfilm, inga problem!
Vi erbjuder produktion i samarbete med flertalet produktionsbolag runtom i landet som hjälper er att få ut mest produktion och bästa möjliga film utifrån just din budget och dina önskemål. Vill du höra mer och se exempel på hur din reklamfilm skulle kunna se ut? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Frågor och svar...

Niclas Tillman på produktionsbolaget Motion Nerds svarar på de vanligaste frågorna

Det är en enkel process. I samband med att man väljer att gå i Airtime Sales kanaler men saknar material brukar vi komma in i bilden. Vi inleder alltid med att ta reda på vilken målgrupp kunden har samt vilket budskap filmen skall förmedla. Därefter begär vi in material i form av kundens logotyp, grafiska profil, befintligt bild/videomaterial. Parallellt tar vi fram en copy och spelar in speaker. Utifrån dessa ingredienser producerar vi sedan reklamfilmen.

Vi har fasta priser, produktionen kostar mellan 10-20 000 kr. Vill man ha en mer skräddarsydd produktion går det självfallet också för sig, vi har producerat reklamfilm med Airtime Sales kunder med budgetar från 10 000 kr upp till 300 000 kr. Gemensamt är att vi alltid utgår från kundens behov och önskemål.

Vi producerar en reklamfilm på en uppskattad snitt-tid om 10 arbetsdagar skulle jag säga. De större produktionerna tar så klart längre tid men snittproduktionen ca 10 arbetsdagar.

På den frågan är svaret ja. Om man gör en investering i reklamfilm vill vi att man tänker på övriga ytor som man kan kommunicera med rörligt, såsom hemsida, kundpresentationer mm. Om vi vet dessa användningsområden innan vi börjar producera kan vi se till att kund får ut maximalt av sin investering i rörligt media.

Med dagens teknik och kommunikationsmöjligheter gör det att man måste tänka lite annorlunda när man producerar reklam. Tidigare var tv den enda skärmen som fanns så att säga så man kunde bygga reklamfilmen men twist och huvudbudskap i slutet av filmen till förmån för dramaturgi. Idag är det mycket annat som stjäl betraktarens uppmärksamhet vilket gör att man måste få det viktigaste sagt först. Man måste tänka lite tvärt om helt enkelt men fortfarande leverera budskap med känsla och underhållningsvärde.