Produktion av reklamfilm

Har ditt företag ingen färdig reklamfilm? inga problem, vi hjälper dig!

Vi kan hjälpa dig med produktion av reklamfilm

Har ditt företag ingen färdig reklamfilm? Inga problem! Vi har kontakter som är experter på produktion av reklamfilm och hjälper dig hela vägen. 

Vi erbjuder produktion i samarbete med flertalet produktionsbolag runtom i landet som hjälper er att få ut mest produktion och bästa möjliga film utifrån just din budget och dina önskemål. 

Movie camera icon

Frågor och svar...

Niclas Tillman på produktionsbolaget Motion Nerds svarar på de vanligaste frågorna

Det är en enkel process. I samband med att man väljer att gå i Airtime Sales kanaler men saknar material brukar vi komma in i bilden. Vi inleder alltid med att ta reda på vilken målgrupp kunden har samt vilket budskap filmen skall förmedla. Därefter begär vi in material i form av kundens logotyp, grafiska profil, befintligt bild/videomaterial. Parallellt tar vi fram en copy och spelar in speaker. Utifrån dessa ingredienser producerar vi sedan reklamfilmen.

Vi har fasta priser, produktionen kostar mellan 10-20 000 kr. Vill man ha en mer skräddarsydd produktion går det självfallet också för sig, vi har producerat reklamfilm med Airtime Sales kunder med budgetar från 10 000 kr upp till 300 000 kr. Gemensamt är att vi alltid utgår från kundens behov och önskemål.

Vi producerar en reklamfilm på en uppskattad snitt-tid om 10 arbetsdagar skulle jag säga. De större produktionerna tar så klart längre tid men snittproduktionen ca 10 arbetsdagar.

På den frågan är svaret ja. Om man gör en investering i reklamfilm vill vi att man tänker på övriga ytor som man kan kommunicera med rörligt, såsom hemsida, kundpresentationer mm. Om vi vet dessa användningsområden innan vi börjar producera kan vi se till att kund får ut maximalt av sin investering i rörligt media.

Med dagens teknik och kommunikationsmöjligheter gör det att man måste tänka lite annorlunda när man producerar reklam. Tidigare var tv den enda skärmen som fanns så att säga så man kunde bygga reklamfilmen men twist och huvudbudskap i slutet av filmen till förmån för dramaturgi. Idag är det mycket annat som stjäl betraktarens uppmärksamhet vilket gör att man måste få det viktigaste sagt först. Man måste tänka lite tvärt om helt enkelt men fortfarande leverera budskap med känsla och underhållningsvärde.

Movie camera icon

Några tips innan du sätter igång med produktion av reklamfilm

Börja med att besvara följande frågor:

  • Varför gör vi filmen? Beskriv målet.
  • Vem pratar filmen med?
  • Vad är mest intressant med er produkt / företag för den personen?
  • Vad ska man känna när man ser filmen?
  • Vad ska man veta när man sett filmen?
 
Nästa steg: 
  • Bestäm i vilka sammanhang och kanaler reklamfilmen ska visas (tv, hemsida mm.)
  • Få det viktigaste sagt först
  • Var tydlig
  • Se till att reklamfilmen går i linje med företags grafiska identitet

Vi har exempel på hur reklamfilmer kan se ut från 7 000 kr och uppåt som vi gärna visar för er.

Kontakta oss så hjälper vi dig.