Våra kunder är avgörande för oss på Airtime Sales, utan dem skulle vi inte finnas. När våra kunder väljer att gå med reklam i våra kanaler vill vi att de ska få den bästa servicen och ett pålitligt samarbete för att i slutändan nå sina uppsatta mål.

För oss är det viktigt att bygga långvariga relationer med våra kunder och anpassa oss efter varje kunds unika behov.

Vi uppskattar all typ av feedback från våra kunder så att vi som företag kan förbättras och utvecklas. 

Nedan berättar några av våra kunder om deras upplevelse att annonsera hos oss.

 

Svenska Gummihuset och Prima Dog har genom att addera Tv-reklam till deras mediemix  sett mycket fina resultat.

Svenska Gummihuset har varit kund hos oss sedan 2017 och haft återkommande kampanjer sedan dess. De har annonserat både under våren och hösten inför tiden då det är dags för däckskifte. Med vårt erbjudande har de haft möjligheten att anpassa sina kampanjer geografiskt region för region utefter Sveriges väderlek.

2021 blev Prima dog  kund hos oss med bakgrunden att de ville styra sin reklam mot regioner med högt hundägande. Efter en testperiod med oss valde de att bli helårsannonsör och haft en hög ROI på sin investering.   

Bartos Media är en reklam- och mediebyrå samt produktionsbolag som bygger varumärken, skapat kampanjer och innehåll för nationella, regionala och lokala kunder. Svenska Gummihuset och Prima Dog är två av deras kunder.

Play Video

Nokian Tyres utvecklar och tillverkar däck av hög kvalitet för personbilar, skåpbilar och lastbilar.

De utvecklar sina däck utefter principen om hållbar säkerhet – att däckens egenskaper ska behållas oförändrade under hela livstiden. Nokian Tyres har också ett väl utvecklat miljötänk.

Nokian Tyres hade aldrig tidigare annonserat i tv men när Marknadschefen, Helene Kohlström, fick veta att reklamerinran låg på 13% (branschindex 34%) så var det dags att ändra om i den existerande mediemixen. Hon valde därför att addera tv under hösten 2021.

De köpte en sponsringskampanj som gick under 2 veckor.
Filmlängder 5 &10 sekunder.
Resultatet blev fantastiskt och över förväntan.
De ökade sin reklamerinran från 13% till 38%.

 

”Med dem här sifforna, där jag kunde visa ett resultat som fick mina chefer att jubla, så är tv en självklar del i vår mediemix framöver”

Helene Kohlström
Marknadschef

Play Video

Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige. De har för närvarande cirka 430 bilverkstäder som är anslutna till konceptet Autoexperten. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag, franchise.

Autoexpertens marknadschef, Victoria von Reis, valde att introducera regional tv-annonsering på en konferens där samtliga franchisetagare/verkstäder deltog. Intresset visade sig vara mycket stort och det slutade med att över 50 verkstäder var med i kampanjen.

Filmen var densamma i alla regioner, det som skiljer är slutplattan där varje region har sina lokala verkstäder angivna.

Kampanjens syfte var att driva offertförfrågningar via hemsidan och Autoexperten annonserade endast hos Airtime Sales under dessa 3 veckor.

”Resultatet efter kampanjen var att vi fick 100% mer förfrågningar in till den här tjänsten vilket innefattar mer jobb inom våra verkstäder, där vi fick många, många fler offerter att besvara. Dessutom har det spillt över på längre tid kan man väl säga för att vi fortsätter hålla en väldigt hög frekvens på nya förfrågningar. Det är väldigt positivt vad det har hjälpt oss”
Victoria von Reis
Marknadschef
Play Video
”Vi på Tradebanco är väldigt nöjda med samarbetet med Airtime och ansvarig säljare. Airtime har varit tillmötesgående och hjälpsamma under hela processen och slutresultatet blev väldigt bra. Omsättningen av Tabac ökade med hela 68% när kampanjen drog igång i oktober. Vi på Tradebanco rekommenderar varmt Airtime och kommer fortsätta samarbeta under 2021”.
Martina Bjelkerud Altbark
Marknadskommunikatör på Tradebanco
”För oss är det viktigt att via bild & ljud nå ut till både privatpersoner som företag. Vi väljer att gå i TV3 och Kanal 5 då vi får stor exponering och syns med kontrollerat innehåll. TV kommer fortsätta vara vår största marknadsföringskanal och vi ser att vi får bra avkastning på investeringen”
Jimmy Sandberg
VD på Nordiska Fönster
”Jag valde regional TV för att jag vet att där får vi störst räckvidd och väldigt bra frekvens. Airtime Sales kunde hjälpa oss med det här på ett lokalt och priseffektivt sätt. Att jobba med Airtime Sales är supertrevligt, dem är proffsiga, det är lätt, man får mycket hjälp, man får bra uppföljning och det finns alltid folk som hjälper en om man behöver, både med placeringar med det administrativa. Det funkar alldeles utmärkt”
Victoria von Reis
Marknadschef på Autoexperten
”Airtime Sales är ett fantastiskt exempel på ett gynnande samarbete mellan två stora mediehus som gör planerings- och bokningsprocessen lätthanterlig och trevlig. Leveranserna är otroligt bra vilket hjälper våra kunder uppnå sina kommunikationsmål.”
Maria Grinevski
Broadcast Buyer på Carat Sverige
”På Sunweb började vi 2016 gå med reklam i TV med Airtime Sales som nu hjälpt oss med flera kampanjer. Vi har fått mycket support både innan, under och efter kampanjen, med bland annat bra underlag, strategi samt utvärdering för att se till att kampanjerna blivit lyckade. Något som vi också satt stort värde på är all den information vi fick i starten med att förstå vad det faktiskt är vi köper, då vi aldrig tidigare köpt TV. Airtime Sales har alltid påvisat ett professionellt bemötande, varit lättillgängliga, transparanta och måna om hur vi ska nå önskat resultat"
Andreas Holmander
Marknadschef på Sunweb